close
تبلیغات در اینترنت
آیا شهر اولین‌ها، با حضور گردشگر رنگ جهانی می‌گیرد?!
شنبه 31 تیر 1396

اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال

به وب سـایت شـخصی و پـایگاه اطلاع رسانی فـرخ عـبدالـه زاده خــوش آمدید.


سامانه پیامکی :

50001333334389

موضوعات
■ اخبار :
□ مقام معظم رهبری
□ ریاست جمهوری
□ قوه قضاییه
□ مجلس شورای اسلامی
□ وزارت کشــــور
□ اســتانداری
□ فـرمانداری
□ بخشداری
□ شـهرداری
□ شورای شهر
□ میراث فرهنگی
□ آموزش و پرورش
□ تبریز
□ ورزقان
□ خاروانـــا
□ سـیه کلان
□ ورزقــان نــیـوز
□ سایر شهرستانها
□ مهمترین خـبرهای روز
□ اخبار امام جمعه محترم
□ جدیدترین خبرهای دولت
□ جدیدترین خبرهای استان
□ جدیدترین خبرهای ورزقان
□ جدیدترین خبرهای کلیبر
□ جدیدترین خبرهای اهر
□ اخبار مس سونگون
□ اخبار روستاها
□ بـسیج
■ اخبار اختصاصی انتخابات :
□ مجلس شورای اسلامی تبریز
□ شورای اسلامی شهر تبریز
□ مجلس شورای اسلامی ورزقان
■ معرفی شخصیت ها :
□ مقام ریاست جمهوری
□ مجلس شواری اسلامی
□ شورای اسلامی شهر و روستا
□ چهره های شناخته شده
■ معرفی مناطق جغرافیایی :
□ کشور عزیزمان ایران
□ استان آذربایجان شرقی
□ شهرستان های آذربایجان شرقی
□ روستاهای شهرستان ورزقان
■ گالری عکس :
□ طبیعت آذربایجان
□ روستای سيه کلان
■ یادداشت ها
□ عبداله زاده
■ مناسبت ها :
□ تبریـــک
□ تسلیت
مطالب اختصاصی


 

کانال انتخاباتی نود شورا

یادداشت میهمان تـبریز بیدار ؛ فـرخ عبداله زاده

این پرسش مطرح می‌شود که تبریز، شهر اولین‌ها چگونه می‌خواهد خود را به عنوان «جهان شهر و شهر نمونه گردشگری اسلامی» و در نهایت «شهر جهانی» در حوزه‌های مختلف مطرح سازد. آیا زیرساخت‌های لازم اقتصادی، فرهنگی، امکانات زیربنایی و ارتباطات برای شهر اولین‌ها فراهم شده و یا باید منتظر این زیرساخت‌ها شد. البته سوالات متعددی از این قبیل را می توان به طرق مختلف طرح کرد و باید دید در فاصله کمتر از ۸ ماه چه تدابیری باید اندیشید و چه زیرساخت هایی باید فراهم نمود تا همچنان شهر تبریز و در راس آن ایران اسلامی در بین ملل اسلامی بصورت نمایان بدرخشد.

یکی از مهم ترین عواملی که باید در فرصت پیش رو تقویت گردد توجه ویژه به پتانسیل های گردشگری و توریستی تبریز می باشد که این عامل تنها با مدیریت جهادی دست یافتنی است. قطعا انتخابات پیش رو که در آن سرنوشت بالاترین مقام اجرایی کشور و در سطوح پایین، مدیران و تصمیم گیرندگان حوزه شهری تعیین می شود، تاثیر و نقش بسزایی در آینده کشور و به تبع آن در آینده کلان شهر تبریز خواهد داشت.

تبریز ۲۰۱۸ بهترین فرصت برای شناساندن قابلیت های گردشگری این کهن شهر می باشد و می توان گفت، تبریز ۲۰۱۸، تنها یک هدف نیست، بلکه فرصت مغتنمی است برای خلق فرصت های بی شمار. بنابراین در اندک زمان باقی مانده می توان با پیاده نمودن یک سیستم مدیریتی کارآمد این فرصت پیش آمده را به توسعه پایدار شهر تبریز پیوند زد.

متن کامل را در ادامه مطلب همراه ما باشید...

اگر مسئولین کشور بتوانند از این فرصت استفاده کافی را ببرند چه بسا بتوان گردشگران موقتی سال ۲۰۱۸ را با رقم قابل توجهی هر ساله به تبریز و حتی سایر شهرهای دیدنی کشور کشاند. این فرصت از جهات بسیار مغتنم است که ممکن است چنین مجالی تا ده ها سال دیگر به شهرهای کشورمان نرسد. سازمان همکاری اسلامی ۵۷ عضو دارد و اگر قرار باشد هرساله یکی از شهرهای هر کشور این عنوان را به دست بیاورند باید ۵۴ سال دیگر منتظر بمانیم تا شهر دیگری از کشورمان وارد این فهرست شود.

 

به این ترتیب فرصت مذکور، یک نگاه ملی را طلب می‌کند، اما آنچه قابل تامل است اینکه معیارها و امکانات شهری باید به اندازه ای جذاب و گیرا باشند که بتواند گردشگران را برای سفر دوباره در سال های بعد ترغیب کند و یا هر یک از آنها را به عنوان یک مبلغ به کشور خود بدرقه کند.

تبریز پایتخت نمونه گردشگری

در اندک فرصت باقی مانده، با هزینه های نه چندان قابل توجه و با اقدامات میان مدتی به شرح زیر می توان معیارهای قابل قبولی از تبریز ۲۰۱۸ ارائه داد:

 

استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های فرهنگیان در فرآیند برنامه ریزی و اجرای برنامه ها در رویداد تبریز ۲۰۱۸ (ارائه آموزش به اصناف و شهروندان، راهنمای مهمانان و گردشگران، اجرای برنامه های نمادین همچون استقبال از هیأت های دیپلماتیک و میهمانان ویژه با اهداء نشان ویژه کلانشهر تبریز و...)

 

زیباسازی و پرداخت ویژه به مبلمان شهری در ورودی های اصلی شهر و پایانه های ارتباطی،

 

سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های مهم ترافیکی و عمرانی در سطح شهر به عنوان یکی از شاخصه‌های گردشگری،

 

برنامه ریزی برای تکمیل و افتتاح برخی پروژه های فاخر و ناتمام فرهنگی مثل مجموعه مقبره الشعراء، موزه هنرهای معاصر و موزه فرش آذربایجان و راه اندازی موزه و فرهنگسرای ملل مسلمان در تبریز،

 

تبیین اساسی و عمومی رویداد تبریز ۲۰۱۸ و ابعاد آن برای عموم شهروندان استان آذربایجان شرقی و تحقق شعار "هر شهروند، یک میزبان"،

 

عرضه صنایع دستی تبریز در نقاط مختلف شهر و ساماندهی بازار صنایع دستی امیریه تبریز،

 

تشویق و ترغیب بخش خصوصی در راه اندازی واحدهای خدماتی از قبیل رستوران های سنتی و ...،

 

راه اندازی شبکه محلی رادیو گردشگری تبریز ۲۰۱۸،

 

 راه اندازی پلیس ویژه گردشگری در کلانشهر تبریز،

 

 راه اندازی کمیسیون گردشگری ذیل چارت تشکیلاتی شورای اسلامی کلانشهر تبریز،

 

توسعه ارتباطات بی سیم اینترنتی در کلانشهر تبریز و راه اندازی پایگاه جامع اطلاع رسانی تبریز ۲۰۱۸ در فضای مجازی،

 

 استقرار دفاتر دائم نمایندگی سازمان های بین المللی مثل یونسکو و آیسسکو در کلانشهر تبریز،

 

اجرای نماها و جداره‌های شهر با معماری سنتی،

 

 ساماندهی خانه‌های تاریخی و احیای دروازه‌های قدیمی شهر،

 

 راه اندازی کنسولگری کشورهای اسلامی مثل عراق، مالزی و... در تبریز،

 

 تعریف، ساماندهی و تجیهز کریدورها و محورهای عمومی و تخصصی گردشگری در کلانشهر تبریز،

 

 ساماندهی و تقویت تابلوهای هدایت ترافیکی و گردشگری به زبان های ترکی، فارسی، انگلیسی و عربی،

 

 تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی شهر و به ویژه بهره گیری از تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری مدرن و پیشرفته،

 

 بازسازی و نوسازی میادین و اِلِمان های موجود و طراحی و نصب المان های شهری شکیل و زیبا با تأکید بر هویت دینی و تاریخی کلانشهر تبریز به عنوان اولین پایتخت تشیع، پایتخت ۳۰۰ ساله ایران زمین و فیروزه جهان اسلام،

 

 راه اندازی کتابخانه جامع تخصصی تبریز شناسی،

 

تهیه کتاب فاخر و جامع راهنمای گردشگری کلانشهر تبریز به صورت یکپارچه و چند زبانه ویژه سال ۲۰۱۸

 

 ساخت اثر موسیقی فاخر تبریز ۲۰۱۸ و حمایت از اجرای برنامه های فاخر موسیقی توسط ارکستر سمفونیک در جریان رویداد تبریز ۲۰۱۸،

 

 برگزاری فستیوال بازی های محلی تبریز و برگزاری کنگره بین المللی مکتب تبریز،

 

راه اندازی بازار بزرگ فرهنگ و هنر آذربایجان در محدوده بافت تاریخی و فرهنگی تبریز،

 

افزایش سرویس های بهداشتی مجهز و آبرومند به ویژه در حوزه بافت تاریخی- فرهنگی کلانشهر تبریز،

 

 ترمیم و بهسازی آسفالت معابر اصلی شهر، زیباسازی و نماسازی زیرگذرهای قدیمی کلانشهر تبریز،

 

 احداث پیاده‌راه در برخی قسمت‌های تاریخی شهر و ساماندهی، نماسازی و بازسازی پیاده گذر ضلع شرقی بازار بزرگ تبریز و

 

نورپردازی ساختمان‌های دولتی و غیردولتی و الزام دستگاه ها و نهادهای دولتی جهت زیباسازی و بهسازی نمای ساختمان ها و تابلوهای خود


ارسال نظر برای این مطلب
توجه :
* خواهشمند است در به کار بردن نام اشخاص اصل ادب و احترام را رعایت فرمایید.
* لطفا دیدگاه های خود را مرتبط با موضوع مطالب درج نمایید.
* نمایش نظرات به معنی تایید یا رد آنها نمیباشد.
* مسئولیت نظرات ارسالی بر عهده کاربران عزیز میباشد.

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

- پیوست فایل (عکس ،صدا ،فیلم ،اسناد ، مدارک و ... )

* ابتدا فایل های مورد نظر را آپلود ،سپس لينک مستقيم آنها را کپی نموده و در نظر ارسالی درج نمایید .

احادیث و کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام

تبریز 2018

آرشيو
اشتغالزایی

ارس فورج - گروه صنعتی ارس فرمان تبریز

QR Contact

QR Code -Abdolahzadeh.ir



افراد آنلاین : 3
تعداد نظـرات :
بازدید کـل : 2,181,201

تمامی حقوق این سایت مرتبط به فرخ عبداله زاده بوده و کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع بلامانع می باشد.
توجه : کاربر گرامی فعالیت شما در این سایت ثبت شده و قابل پیگیری می باشد.
Copyright © 2017

54.92.180.46 : آي پي شما
: مرورگر
: سيستم عامل